29 August 2014

Bila Nak Saksi - Rehan Makhtar


YUSUFF, seorang lelaki yang tiba-tiba muncul dalam hidupnya sebaik saja abah dan mama memberikan kebebasan kepada dirinya.

Pertemuan pertama dan seterusnya itu sangat menyakitkan hati Jelita. Tanpa dia sedar, sebenarnya semua pertemuan itu sudah dirancang dengan rapi.

“Jatuh awak boleh diangkat. Jatuh hati, siapa nak bertanggungjawab?” - Usop

27 August 2014

Yang Pernah Terluka - Hana Efriena

 
Ugutan keras melumpuhkan mulut untuk berbicara. Kerana maruah dan harga diri, dia terpaksa menerima lelaki yang memang mahu menjahanamkan hidupnya. Dia rela demi menutup aib yang mungkin kunjung tiba. Inilah padahnya suka mempermainkan perasaan kaum Adam suatu ketika dulu. – Merlissa Umairah

Dendam ini tak pernah padam. Orang yang bertanggungjawab ke atas kematian Nadzril perlu mendapat pembalasan. Dia akan buat gadis itu menderita kerana mempermainkan perasaan sahabatnya itu. Dan.. jalan terbaik adalah ‘memaksa' gadis itu menerimanya sebagai suami. – Syed Adryan Firdaus

“Aku belum puas buat kau menderita. Jadi, kau jangan ingat perkahwinan ini untuk menutup aib. Kalau kau berani buka mulut, kau akan menyesal” ~ Firdaus.

“Buatlah apa awak suka. Saya redha, Fir.”~ Merlissa.

Banyaknya luka yang Firdaus guriskan di hati Merlissa sehingga parutnya memenuhi setiap ruang. Dan…bila hati tiba-tiba bertukar rasa, ruang yang diminta untuk menyemai benih kasih seakan tiada lagi.

“Lissa mohon pada Fir, lepaskan Lissa.” ~ Merlissa
“Fir tak boleh Lissa. Tolonglah… “ ~ Firdaus

Jika dendam mahu ditukar menjadi cinta, berapakah harga yang perlu Firdaus bayar untuk ‘membeli' kembali kepercayaan Merlissa


26 August 2014

Jangan Benci Cintaku - Emy Roberto

 
 
 
Perkahwinan mereka bukan atas dasar cinta tetapi cinta boleh datang bila-bila masa. Bagi Shahrizal, tiada sebab untuk dia tidak jatuh cinta pada Rafeeqa tapi bagi Rafeeqa, perkahwinan itu satu bebanan. Lantas, Sunderland dan sambung belajar menjadi alasan.

“Tak payah pergi boleh tak? Kat sini pun boleh sambung belajar.” – Shahrizal
‘A NO is always a NO Shah.’ Itu jawapan hati Rafeeqa.

Awalnya, Shahrizal masih melayannya dengan baik. Namun, segalanya berubah pada tahun terakhir dia di Sunderland. Dinginnya Shahrizal buat Rafeeqa mengesyaki sesuatu. Saat itu dia mula rasa kehilangan.

Kembali dan mahu berubah. Dia mahu menjadi isteri yang baik pada lelaki sebaik Shahrizal. Tetapi…..

24 August 2014

Yang Luar Biasa - Hani Fazura, Farah Husain, Anna Lee, Syah Shah





Yang Luar Biasa - Hani FazuhaCinta memang luar biasa kerana ia mampu merubah banyak perkara. Kerana cinta, Arissa jadi tersepit. Memilih Adam, dia harus mengenepikan rasa hati sendiri. Memilih Zhariz, dia harus membelakangkan keluarga dan memilih Haraz, dia harus bersedia melawan cemburu. Lantas, siapa yang harus dia pilih?



23 August 2014

Terlanjur Mencintaimu - Syamnuriezmil

 
Johan Iskandar mempunyai dua sebab mengapa dia terpaksa mengahwini Tengku Hanis Zulaikha. Satu, sebab wasiat Tok Din, satu lagi sebab Izhar, ayahnya. Tercetus satu perasaan di antara dia dan Tengku Hanis. Sudah terlanjur mencintai isteri paksaannya, apakah Tengku Hanis menerima Johan setelah mendapat tahu sebab utama Johan mengahwininya?

Johan Iskandar : "Tahu tak kenapa perasaan itu tidak ada? Kerana Johan Iskandar sudah jatuh cinta dengan Tengku Hanis Zulaikha, tak ada... dan tak akan ada wanita lain di hati Johan Iskandar selain Tengku Hanis Zulaikha!"

Tengku Hanis terpaksa menerima keputusan wasiat itu kerana takut keluarganya merempat. Dia mulanya tidak mencintai Johan disebabkan rasa takut yang mendalam, takut ditinggalkan. Tetapi di dalam diam, dia sudah terlanjur mencintai Johan. Adakah Tengku Hanis akan rela membuka sepenuh pintu hatinya kepada Johan Iskandar?

Tengku Hanis Zulaikha : "Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu!"

Wasiat Tok Din mempunyai 'due-date', adakah kedua-dua mereka berjaya memenuhi wasiat itu sebelum tamat tempohnya?
 

19 August 2014

Pabila Cinta Memanggil - Syamnuriezmil

 
 
Kisah cinta tiga segi antara Yang Ayesha, Adam Harith dan Amirul Irfan.

Tidak pernah terniat dalam hati Yang Ayesha untuk jatuh cinta sehinggalah dia bertemu dengan Adam Harith. Namun tanpa disedari, abang Adam, Amirul Irfan, menaruh hati pada Yang Ayesha. Amirul Irfan sanggup lakukan apa saja untuk mendapatkan cinta, terutamanya cinta Yang Ayesha walaupun cinta itu bukan miliknya.

"Kalau Adam boleh buat awak jatuh cinta, saya pun boleh juga. Kita tengok nanti..."

Di antara Adam Harith dan Amirul Irfan, siapakah yang menjadi pilihan hati Yang Ayesha?

13 August 2014

Nasi Kangkang - Azwar Kamaruzaman

 

 
Hemmmm.... Pertama kali tahu pasal NK ni ketika "bersiar-siar" dlm blog saper entah. Beria org tu promote ckp NK ni bagus n Best. ML x tahulah. Sbb ML x pernah baca novel keluaran Lejen ni. Dan kebetulan Pulak, ML nmpk chantek jer NK ni lending atas meje kawan baru ML. So, ML beranikan lah diri untuk pinjam NK.

07 August 2014

Asal Usul Nama Madam Lola

Assalamualaikum...

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin

Okey, ni nak habaq mai pasal asal usul nama Madam Lola ni..tak ada kena mengena dengan makcik Lola ker, kak lola ker.. atau sewaktu dengannya. Asala Lola ni..dari citer ni ..

 
 
 
sebab apa? sebab dulu petang² layan citer ni.. lama pempuan tu Lola... hehhehe...

ok bye... selamat makan biskut raya