19 June 2013

Ku Ingin Milikimu - Rehan Makhtar

 


Aci x kalau aku buat review tentang e-novel???hehhe... ade aku kisah... sebenarnya, aku ni meminat tegar Setiap Ada Kamu (SAK). Kira die hard fan Arayie lah ni. tapi, memandangkan RM dah x post lagi cerita pasal arayie sebab nak siapkan manuskrip penuh, so, aku layan jerlah e-novel tentang mama dan papa Aryana. Aci tak??? Huh, kalo korang cakap x acipun, ade aku kisah...hahha..peace...
 



 Kisah bagaimana perkenalan antara Ann Rahana a.k.a Anahara dengan Mukhlis. Cinta tanpa sedar, tanpa rupa, tanpa suara. Ditakdirkan mereka bersatu tanpa restu. Namun badai menimpa. 

Aku tak suka watak Mukhlis. Terlalu mengikut perasaan dan seorang yang sangat sayangkan keluarga hingga janji dan sumpah setia kepada sang isteri dilupaka. Then angkara salah sangka, mereka berpisah walaupun ketika itu Ana sedang mengandung.

Dua tahun kemudian, Mukhlis muncul kembali. Menagih cinta. Hahahaha.. nak gelak pun ada jugak. Memang sedikit sedih, tapi, apa yang aku nak gelak adalah ego Ana sendiri. Sayang tetapi takut untuk terus bersama Mukhlis. Hai la... memang betul kata pepatah, masa bersama tak nak hargai, bila kehilangan baru sedar intan ataupun kaca... 

apa yang aku suka? tentang statement memilik tidak semestinya mencintai.. yes.. cinta Mukhlis pada awalnya adalah memiliki. dia berjaya memiliki Ana tetapi dia tidak setulusnya mencintai... 
happy ending.

Rate: 4/5


No comments:

Post a Comment