27 March 2013

Orang Ke-3

Saper dengar HotFM tadi??? angkat tangan... tak de??? ouh, faham.. sebab memang tak ada pengunjung setia pun kat blog ni.. so, Madam Lola, please... jgn perasan ek... hehheheh... okeylah... ni pasal Hukum Orang ketiga seperti yang disiarkan kat harian metro Berita penuh kat sini. 


Dan Hotfm pulak minta beberapa manusia² yang pernah dan masih jadi orang ketiga untuk call dan bagi pendapat. salah seorang tu, dia kemukakan, yang kena denda adalah orang pertama bukan orang ke3...hahhaha.. kenapa??? adalah pendapat dia... so, pendapat akulah.. pendapat aku ni, base on pengalaman sendiri dan orang² sekeliling aku. juga melalui pembacaan dari salah satu minor subject aku masa belajar dulu.

  1. Orang Pertama (Suami/Isteri) - engkau dah tahu dah ada tanggungjawab, sila laksanakan tanggungjawab anda. kata orang, mesti ada masalah dengan pasangan, sebab tu Orang pertama ni cari orang lain. kononnya nak lepaskan tekananlah. tapi, sedarkah anda, benda ni semua lebih merumitkan????
  2. Orang Ketiga - dan engkau, silalah bawa bertaubat. jangalah jadi punca kemusnahan masjid orang. tak kiralah lelaki atau perempuan. dan akan ada yang berkata, aku tak cari dia, tapi dia yang cari aku. Fine. tapi, kalo dia cari kau sekalipun, kalau ko x melayan, ada ker benda ni berlarutan??? tak kan???so behave yourself young lady/boy....

aku akui, aku  hampir² menjadi orang ketiga..hampir jer tau... lom sempat lagi ....masa tu, zaman muda belialah... hahhahah tapi, bila mengenangkan si isteri tu, terlampau baik, tak jadilah.tak sampai hati, walaupun pada mulanya saja jer nak test market.. hahha... so naughtylah me masa muda dulu.... lagipun, terfikir juga, kalo dia boleh buat mcm tu kat wife dia, x mustahil dia boleh buat macam tu jugak lagi sekali, dan lagi, dan lagi....

cakap pasal test market ni... aku rasa saham aku masih tinggi lagi.. hahhaha,, just kidding.... madam lola.. behave urself.. ishk²... x sesuai dengan usia..

No comments:

Post a Comment