18 January 2013

Setia Hujung Nyawa - Fatin Nabila



Dek kerana tertarik dengan dramanya, so aku pun pinjamlah novel Setia Hujung Nyawa ni dengan my member... thanks a lot Yann.. tapi sayang, kecewa jugaklah aku sebab banyak sgt perubahan yang di buat oleh pihak Suhan Movie... memang penambahan plot tu mencantikkan lagi drama tu, tapi rasanya agak keterlaluan kot bila watak Hady "dijahat"kan


rasanya, aku x nak buat review pasal novel ni... tapi aku just nak compare novel dan drama ni sahaja... Watak Zehra dan Iqram terus berkubur di dalam novel... malah, x munculpun... hanya ingatn Elsalina sahaja kepada mereka.... tapi kehadiran mereka di dalam drama memang memeriahkan suasana jugaklah... cuma watak Hady di dalam novel bukanlah seorang yang mengambil kesempatan dalam keadaan haru biru malah merupakan seorang sahabat yang baik. Sikap Hady yang terang-terangan sukakan si El di dalam drama memang langsung tidak wujud di dalam novel.

tapi aku puji juga pihak Suhan dapat menvisualkan sebab munasabab mummy Zain bencikan Sofea. kalo dalam novel x berapa jelas... cuma novel x derlah conflict sgt percaturan mereka... cuma aku agak bersetuju penceritaan novel ni iaitu, wanita yang baik semestinya untuk lelaki yang baik,... begitulah sebaliknya....sebagai manusia yang lemah, kita perlu sentiasa memperbaiki diri untuk ke arah yang lebih baik...

em... tertunggu² jugak ending drama ni.. sama ada, Sofea muncul balik ker tidak... taupun, Ekin tu wujud ker x dalam drama ni... tapi aku rasa Ekin tu wujud kot sebab barulah mummy Zain boleh terima El balik... tapi... x tahulah.. susah nak jangka sebab Iqram yang x der watak pun boleh muncul....

Rate : 3/5

No comments:

Post a Comment