25 November 2012

Sales Girl

Tengah hari tadi aku dan my pakcik menapak ke Wangsa Walk utk repair my x8.. screen nya rosak lepas... my lovelyainz x ikut sebab syok bermain dengan sepupu sepapatnya... so, mcm couple lah kami... dah lama rasanya x jalan² mcm gini... selalunya time luch hour jer kami berdua... kalo waktu² lain mmg wajib bawak lovelyainz.

lepas tinggalkan phone yang akan direpair dalam masa 40 minit, kami pun merewanglah sekitar kedai² yang jual phone n accessories kat sekitar Wangsa Walk tu.. then my pakcik suggest beli other sim card memandangkan dah ader 2 phone... dia suggest ambik hotlink jugak, tapi package youth macam dia punyer... then kami masuklah kat kedai yang tertera kedai HOtlink tu...

Nak dijadikan cerita, sales girl dia pun, dengan senyum simpulnya melayanlah kami dengan baiknyer... nak cari apa .. bla..bla...bla... then aku tanya pasal U mobile.. aku memang tahu, U mobile sememangnya coverage dia masih kurang tapi excellent di kawasan bandar.. tapi aku sajer tanya, coverage macam mana... sale girl cina tu( ntah cina ker sajer nak kaler rambut kasi karat dan ckp slang cina), dengan berlagaknya menjawab coveragenya byk.... (dalam hati aku ckp... byk la sgt.... )

then tanya pasal Digi punyer smartplan... coverage internet mcm mane... diapun ckp, sgt laju.. aku ckp kat pendalaman mcm mane... (aku pernah guna digi internet kat kg aku... mcm siput doh!!!..so sila jgn tipu aku...) dengan belagak tahap gabannya dia ckp elok... kat mana² pun laju... aku ckp, aku pernah guna Digi kat kg.. tapi slow...dia tanya kg kat mana.. then aku ckp kelantan.. dia pun ckp.. i pun org kelantan.. lajulah... pas tu aku tanya lagi pasal hotlink youth ... yang buat aku tersenyum kambing dengan pakcik aku adalah , bila kami sebut youth (bunyi: yout...) ader lak sales girl yang gemuk tu tolong betolkan pronunciation kami dengan menyebut Y.O.U.T.H ...(bunyi: yauth) ... hadoi... dah la eja dlm bahasa melayu... sabar jerlah... yang x tahannya, siap gelakkan kami sebab silap sebut.. hemmm... agak²nya saper yang salah sebutnya....

moral of the story... jgn berlagak pandai.... kalau rasa diri tu pandai sgt, jgnlah anjing² kan org... sbb tanpa ko tahu, ko yang salah.. ko x akan jadi sales girl pun kalo ko tu pandai.. sure jadi executive kat hotlink tu... peringatan utk diri sendiri jugak ni...

lastly, lepas ambil phone, kami ke Carrefour. Oh yer .. buat cik adik gemuk kedai hotlink tu, cara sebutan Carrefour adalah Kafuu.. yer... bkn care4... hehhehe... kat carrefour aku beli sim card U mobile... sbb boleh guna hinternet unlimited.. hemm.. tapi x tahulah... kalo Digi, my office kat level 1 x dapat coverage... ni pun dah hujan asyik x leh masuk jer hinternet ni...Oh Man...!!!(ikut nada Ajiboy) ... mcm astro jugak ker... hujan jer x der line... berangin pun tv dah blank... ishk....

adios...

2 comments:

  1. eih kenapa ada luffy dengan Ussop Onepiece kat sini...part kaki gebang. Sogeking memang number one...hahaha. saja menjengah~adios

    ReplyDelete