30 January 2012

Awan Nano Juara AJL Ke 26

iya...saya tahu..... semua orang dah tahu dan dah ulas tentang kemenangan Hafiz, M.Nasir, Budi dan Awan Nano malam tadi...tapi saya tetap nak ulas jugak...em... tetiba bersaya la pulak... 1stly nak ucapkan congrate lah kat u guys....
nampaknya Hafiz mengulangi kejayaan M.Nasir... dan nampaknya M.Nasir dah jumpa partner baru selepas Arwah Loloq pergi... Hafiz juga mengulangi kejayaan Awan Terpilu - Ning Baizura.... apa persamaannya??? Ning Baizura dulu pun, dengan penuh sempoinya... hanya berbaju kurung, berkain batik dan berkaki ayam.... pergerakkannya jugak agak terbatas.... tapi penuh penghayatan.. gaya badannya juga, cukup kuat.....Hafiz juga hanya mengenakan track button dan t-shirt. em.. kalo x silap.. persamaan juga kerana mereka membawa cerita dari klip video mereka ke pentas...

ikhlas aku katakan. memula aku jangkakan Kalau Berpacaran akan menang.... maklumla.. lagu ni sarat dengan nasihat semua ditambah pula, bdk2 pun hafal lagu ni...


 

then... tetiba pulak aku teringat ader lagu Sedetik Lebih.... tapi bagi aku... "taring" Sedetik Lebih x cukup hebat walaupun persembahan Jac memang kebabooommmm..... 



then .. bila Alyah keluar dengan Kisah Hati, eh..eh... lagu ni pun boleh menang ni... tapi... bagi akulah kan... lagu ni x layak menang kerana aku paham masalah kesihatan yang dihadapi oleh Alyah. Tapi konsep "music box" tu memang menarik... em.. Alyah pun bawak Remy Ishak ke pentas jugak...
 

 

Bila Hafiz nyanyi... aku kata dalam hati... berianya dia nyanyi... 

dan bila umum dia menang vokal terbaik, dan pada masa yang sama, kalo korang perasan lah.. FBI daaah tersalah cakap yang Hafiz menjuarai ketagori yang same... emmm.. rasanya, AJL zaman dulu ader 3 kategori ni... Irama Malaysia, Balada dan Pop Rock.. masa ni dah agak Awan Nano Jadi Juara.

Pujian boleh diberikan kepada 3 Suara dengan Beribu Sesalan kerana persembahan mereka memang mantop!!!

yang x kena dalam AJL ke 26 adalah pemuzik iringan bagi Najwa Latif... aper ke nama alat tu.violin kot..... tapi rasanya kurang masuk dengan gitar najwaa....
 

Begitu juga dengan quitek Atilia.. agak mencacatkan persembahan, bila jemari yang bewarna kehijauan tu dikombinasikan dengan baju ungu tu.... lagipun... em...entahlah... nampak agak janggal.... dan, ni baru ku tahu. lagu ni berirama etnik sikit.... selama ni.. ingatkan pop... huhuh... sungguh ketinggalan lah diriku ini...

 

 aku pulak agak kecewa dengn persembahan Aizat... mcm buat show untuk pertunjukkan biasa jer... x der aura bertanding malam tu... terlampau sempoi...

 


Gambar kredit untuk MukaBuku TV3 

No comments:

Post a Comment