17 July 2011

Sekali Lagi & KL Gangster

semalam semasa aku gi exam... dua beranak kat rumah tu tengok Sekali Lagi & KL Gengster.. so ari ni, aku lak tgk..
aku x tahu nak buat review mcm mane... tapi aku buat positif & negatif lah ek.....
Positif
  • Sam berjaya bawak watak pesakit autisme yg baek.. double thumb up!!
  • romantik siot masa Arman ngan Shila dating....
  • banyak adegan yang sweet antara Arman (Sam ) dan Amy (Mia Sara). antaranya bila Arman tanya, "eh macam mana kita nak jumpa awak lagi lepas ni?". then Mia ckp, "kalau ada jodoh, kita jumpa lagi"
  • then lagi satu, bila calon isteri pak Haris (Brond ) lari meninggalkan mereka, dia ckp " malang ,x berbau... 
Negatif
  • Macam x sesuai jer ending ngan tajuk tu.. sebab tajuk sekali lagi... aper yg sekali lagi???memula tgk, ingatkan... lisa akan kawen balik ngan sam.. tapi tidak.. may be sekali lagi tu refer pada lisa kawen kali ke-2 dan anak ngan bapak boleh berjumpa lagi sekali kot... hahha
  • mcm x logik jer budak kecik mcm Mia merayau kat tengah KL.. huishk.. mau ditangkap oleh DBKL baru tahu.. kang disangka peminta sedekah pulak.. lagipun, x takut kena culik ke?
  • masa bapak si Shiela (Lisa) meninggal... mana dia tahu ek?
  • macam kelakar lak si Jimmy tu kena pukul dengan mama Arman.. mcm dibuat².

aku x berapa suka movie KL Gangster ni.. pak cik aku ckp.. best.. mcm real.. tapi pendapat aku, movie ni elok diberi status 18SG.. sebab terlalu banyak bahasa kasar yang diungkapkan... hem.. mmglah cara dan gaya hidup gangster macam tu, tapi bagi orang yang ada anak mcm aku ni, tetiba si lovelyainz tanya, dia ckp apa tu???, dia nak potong aper kasi makan anjing??? nak-x nak aku ckp jer x tahu...tpi kalo nak ckp teknik dan jalan penceritaan mmg bagus... kalahlah kongsi .

No comments:

Post a Comment