07 June 2011

aku x suka kau!!!

Maaflah.. entry kali ini agak negative dan beremosi sedikit sedikit. Bknnya aku x suka pd orang sekeliling… tetapi x suka kepada manusia bergelar penunggang motosikal..x suka bkn bermaka benci…sbb ayahnda di kg pun penunggang motosikal… tapi x suka dengan sikap berlagak “hero” yang boleh ditunjukkan oleh mereka. Sebelum ni aku kurang bermasalah dengan penunggang motosikal… sbb, kelas aku bermula pukul 10 pagi… perjalanan dari Putrajaya ke Bangi ketika itu sudah lengang… aku pulak pilih jalan “dalam” dan x ambil highway sbb aku merupakan pemandu “setahun jagung’ yang baru bermanja² membawa kereta.. tapi, “cap jari dan kering” hahhaha.. apery g dimaksudkan cap jari dah kering??? Maksudnya, dah x guna lesen P walopun stiker P masih utuh pd pak hitam kesayangan aku tu….sebenarnya, aku x terfikirpun nak drive… tapi kerana ada satu kejadian yang telah membuatkan aku nekad nak ada lesen dan nak drive sendiri… benda tu pun berlaku 4 tahun lepas… hehhe… kiranya mmg baru dapat lesen lah aku ni…

Berbalik pada cerita pemandu motosikal… minggu lepas, sempena cuti sekolah, skolah anak aku pun turut tutup selama satu minggu…. Kekadang terfikir jugak betapa mengada²nyer cikgu² kat taska anak aku ni.. iyolah.. diarang bknnya cikgu yang sampai nak cuti selama seminggu… gred jawatan diarang pun S… rasanya x relevenlah nak cuti sekolah… benda ni mmg dah lama diarang amalkan, Cuma selama ni, aku x merasa sbb, setiap kali cuti sekolah. Aku pun cuti semester.so x der masalah coz aku mmg x hantar si kecik tu ke taska kalo aku cuti semester. Kali ni mmg terasa. Ditambanh pulak, aku x der cuti. So kami decide nak berulang dari rumah my MIL di Gombak. Rasanya x der masalah kot sbb di awal pernikahan aku ngan pakcik aku ni pun kami mmg berulang dari Gombak ke Putrajaya selama hamper 10 bulan. Bezanya, kami akan balek lambat coz pakcik aku ader kelas… malas pula aku nak menerjah public transport utk balek ke Gombak… huhuhuh x sanggup. Dulu pernah cuba berulang dari Bangi ke Gombak selama hamper 2 minggu… then aku demam teruk lepas tu… so terpaksalah tunggu pakcik tu abes kelas… kalo nak drive sendiri lak.. kira 2 kereta lak kami guna… huhuhu….x derlah buat mcm tu….
Memula berulang, x der masalah sbb kami keluar seawal 6.45pagi.. makin hari makin lambat… sbb terlalu letih.. maklumlah… dah lama x berulang jauh.. lagipun, badan dah semakin uzur(ceh wah…) dulu berulang semasa umur berada diangka 2 skang ni dah masuk angka 3… lagipun selalu balek lambat.. tu yang terasa sangat penat tu… hari jumaat, kami keluar paling lambat… pukul 7.10 baru keluar rumah… masa tu dah byk kenderaan… kereta bkn masalah.. tetapi penunggang motosikal.. nak² Yg berlagak seakan jalan bapak diarang punyer… kemungkinan, diarang terlupa yang hari tu diarang bawak motosikal, sedangkan hari² lain dia bawak kereta.. tu yang bawak motor pun ambek space mcm bawak kereta… so terpaksalah kiterang follow kat belakang motor… nak² line sebelah pun sama jugak lagaknyer… drive tgh²……dah rasa mcm drive kat oversea lak, … bkn takat tu jer… nak memotong pun ikut sedap hati jer… mmg sesuailah diarang ni digelar mat rempit @ samseng jalanan.. mmg sesuai sangatlah.. mereka ni mcm x saying nyawa… bknlah nak berlagak sbb aku pakai kete .. tapi mereka ni mcm x hormat pengguna jalan raya lain… ikut hati jer.. padahal mereka terdedah kpd byk kemungkinan. Statistic kemalangan jalan raya pun mencatatkan bilangan yang tinggi kemalangan yang melibatkan penunggang motosikal…. Tapi tulah.. hati lelaki kan… bila kita hon jer.. mula lah kerling… mc kita jer yang salah… padahal, ..hisk… tu penunggang lelaki.. penunggan pempuan pun sama… kebanyakan mereka seakan² takut nak menunggang tapi still gak bawak motor… huhuhuhu
Oklah ni lak cerita hari Ahad… masa tu, pagi, kami nak ke Bangi… pakcik aku nak gi potong rambut kat kedai peberite dia … keadaan masa tu lengang jer… pakcik aku bawak pak item dalam kelajuan 80km/jam.. x derlah laju.. sbb jln lengang… ntah mane ntah orang semua…. Apabila sampai di depan satu kedai makan tu… ader motosikal di line sebelah kiri… slow jer dia bawak… kami mmg x agak dia akan tiba² masuk ke line kanan… berdecit bunyik tayar pakcik aku break… bkn takat tu jer… siap keluar asap.. masa tu jugak… pak cik aku hon… mmg sikit lagi nak kena.. yang celakanya penunggang motor tu, dia boleh jelling jer…. Then bg signal nak masuk kanan.. ader simpang nak buat u-turn kat depan… mmg kurang ajarlah….. nasib baek bkn aku yang bawak kereta masa tu.. kalo aku yang bawak.. sumpah… mmg kena langgar lah mamat india yang kurang ajar tu.. orang dah ho, tayar dah berdecik berbunyik.. lagi dia buak selamba badak … kata pakcik aku.. kalo langgar tadi, kami yang salah sbb undang² jalan raya di Malaysia ni, saper yg langgar belakang, dia yang salah… huh…sungguh aku x suka undang² yang menyusahkan tu… iyalah.. kalo dah orang depan perangai mcm malaun mcm tu.. nak salah kan orang yg x salam…. Ishk…

No comments:

Post a Comment